Direct Mail er de seneste år blevet en niche-disciplin inden for den direkte kundedialog. En disciplin, der kræver, man har tungen lige i munden. Men der er hjælpe at hente.

I dette indlæg kigger vi nærmere på, hvordan Direct Mail ser ud i 2020, og hvordan du kan gøre det nemmere for dig selv at mestre denne disciplin.

Direct Mail – før vs. nu

I gamle dage havde alle bureauer og virksomheder Direct Mail specialister siddende in-house. De vidste alt om konvolutstørrelser, rudeplaceringer, papirgramvægte, fonte, portorabatter og duplexprint. Men i dag er de digitalt indfødte rykket ind på pladserne, og det meste erfaring og viden om den gode, gamle Direct Mail er forduftet.

Måske er det naturens gang. Men det er faktisk et dilemma mange steder, fordi selvom den erfaring og viden måske er forsvundet, så forsvinder Direct Mail ikke bare. Det indgår fortsat i mange virksomheders dialog-, salgs- og marketing-pallette. Hvorfor? Fordi de stadig har kunder, der foretrækker denne kanal. Og fordi den er effektiv!

Nogle virksomheder, der satsede digitalt for mange år siden, er endda begyndt at anvende Direct Mail, fordi det fungerer godt, hvis det bliver anvendt korrekt i samspil med den digitale kommunikation.

Men hvad stiller man op, når man nu pludselig sidder med en god gammeldags Direct Mail opgave?

Sådan håndterer du Direct Mail opgaverne i dag

Det kan blive en dyr fornøjelse, hvis du gør det forkert, og derfor bør du alliere dig med nogen, der ved alt om Direct Mail. Og her skal du vælge med omhu.

Direct Mail har nemlig udviklet sig en del de sidste 5-10 år, eftersom data fylder mere og mere i vores kommunikation. Derfor er det vigtigt at tale med nogen, der har fulgt med tiden, frem for nogen, der tror vi stadig er i 2005, når det kommer til Direct Mail.

I vores indlæg “6 spørgsmål du bør stille din leverandør af Direct Mail” får du vores gode råd til, hvad du bør være opmærksom på, når du vælger samarbejdspartner.

På banen er f.eks. kommet: Digital 4-farve produktion, individualiseret indhold og alternativ distribution (billigere porto). Men det er ikke alle, der ved noget eller nok om disse områder. Og derfor bør du vælge din Direct Mail samarbejdspartner med omtanke, så du får den bedste løsning, der er tilpasset den tid, vi befinder os i. Pas på med at vælge en passiv underleverandør, men find en aktiv sparringspartner, der kan rådgive dig om de forskellige muligheder og den rigtige løsning.

 

Læs mere om vores Direct Mail løsninger her eller kontakt os her.