Direct Mail har levet en noget omtumlet tilværelse de sidste 15 år, fordi mange har betragtet de fysiske udsendelser som en ineffektiv og ekstremt dyr salgskanal. Men i virkeligheden forholder det sig anderledes.

Vil du vide, hvordan du kan arbejde med Direct Mail, så din indsats bliver effektiv og samtidig nem for dig at håndtere, så læs med her.

 

Direct Mail er blevet et eksklusivt medie

Direct Mail - eksklusivt, effektivt & nemt ExpressDe digitale kommunikationskanaler har indtaget tronen, og her vil de blive siddende i en rum tid.

Direct Mail er dog ikke slået helt ud, men har nærmere indtaget en ny rolle. Det skyldes til dels, at mange mennesker (f.eks. kunder/medlemmer) ikke er blevet digitale endnu – de har f.eks. ikke en e-mail adresse. Samtidig skyldes det den nye persondataforordning, som har gjort det mere omstændeligt at få og vedligeholde permissions.

Og det er kunden, der bestemmer.

Jo mere relevant, de oplever budskabet fra afsenderen, jo ivrigere vil de være for at afgive permission.

Udfordringen for e-mail er, at den er så billig, at den også er blevet en kanal, der udsættes for spredehagls-manøvrer i form af masse-budskaber og salgsstøj uden skelen til modtagers præferencer og historik. Det er i høj grad uforpligtende ”tju-bang budskaber”.

Sådan var det også for Direct Mail i gamle dage. Men i dag optræder Direct Mail i stigende grad som et eksklusivt medie, der bærer på forpligtende og vigtige budskaber, som modtageren gerne bruger lidt mere tid på.

Dette er ikke ment som en opfordring til en kamp mellem kanaler, men blot en konstatering af, at Direct Mail stadig har en rolle som komplementær, resultatskabende søster-kanal, der – hvis den anvendes rigtigt – kan skabe virkelig stærke resultater. Og det er dokumenteret.

 

Direct Mail på den nemme måde

Problemet er, at Direct Mail for mange er blevet besværligt.

Direct Mail gjort nemt | Express

Men sådan behøver det ikke at være. Direct Mail kan sagtens gøre nemt og samtidig holde den høje effektivitet. Der findes nemlig masser af hjælp at hente, hvis du samarbejder med den rette Direct Mail leverandør, som i dag kan tage dig i hånden gennem hele processen – både fra data og avanceret brevfletning, til tryk, print, kuvertering og indlevering til den rigtige porto-pris.

Hos Express kalder vi det for en total-løsning, og vi fortæller dig gerne mere om, hvordan vi kan gøre arbejdet nemt for dig – uanset dit vidensniveau omkring Direct Mail.

 

Læs også ‘Den hurtige guide til Direct Mail’ for flere gode råd.