Mange tror, at fysiske breve er en uddøende race og har helliget deres marketing-ressourcer til den digitale verden. Men i stedet for, at det ene udelukker det andet, bør du måske overveje at kombinere det bedste fra to verdener. Bruger du f.eks. direct mail i kombination med e-mail på den rigtige måde, vil du opleve meget bedre resultater. I dette indlæg kan du blive klogere på potentialet i at lade direct mail være en del af din kommunikations-pallette.

Derfor er intelligent direct mail relevant for din virksomhed

Deler vi det groft op, ser vi typisk to tilgange til direct mail:

Den ene gruppe er dem, der mener, at digitale kanaler har fået det fulde overtag og derfor per automatik har valgt de fysiske fra.

Den anden gruppe dækker over dem, der stadig bruger standard direct mail, hvor fysiske breve sendes til Gud og hver mand, der måske/måske ikke er interesseret i et budskab.

Og så er der en tredje – desværre alt for lille – gruppe bestående af dem, der arbejder med intelligent direct mail TM.

Hvad mener vi med intelligent direct mail?

Når vi vælger at bringe ordet ”intelligent” i spil i forbindelse med dette område, er det fordi vi oplever, at rigtig mange virksomheder har potentiale til at skabe langt bedre resultater med deres direct mail indsatser, hvis de arbejder mere intelligent med dem. Altså med bedre omtanke og strategi og ved brug af data og resultatmåling.

Intelligent Direct Mail ™ er en disciplin, hvor du som afsender (virksomhed) gør dig anstrengelser for at sikre så høj oplevet relevans hos modtageren (f.eks. kunder og kundeemner) som overhovedet muligt. Det er ingen nyhed, at forbrugerne er blevet langt mere kræsne og selektive, og derfor er relevans altså et nøgleord, hvis du vil skabe resultater – og bruge dine penge mest fornuftigt.

Hvad er formålet med din direct mail?

Når du skal vurdere, om direct mail er relevant for dig, bør du først og fremmest blive skarp på formålet med denne indsats. Hvorfor bør din virksomhed bruge direct mail i det hele taget, og hvad er formålet med den specifikke udsendelse?

Det er vigtigt at tydeligt definere formålet med indsatsen, uanset om du skal sende e-mails eller fysiske breve. Mange virksomheder forfalder til den vildfarelse, at AL information er vigtig for ALLE. Men inderst inde ved mange udmærket godt, at det ikke er tilfældet.

Formålet vil ofte være at skabe et direkte salg, en respons, et besøg, et klik, en permission. Men det kan også være, at formålet er at skabe en serviceoplevelse hos kunden eller måske at fastholde kunden.

Forstår din målgruppe hvorfor?

Når du kender formålet med dit budskab, er det samtidig vigtigt at blive skarp på, hvem du ønsker at sende til (her bør du måske også tænke på, hvem der kan undvære dit budskab).

De fleste har prøvet at blive bombarderet med et marketingbudskab, hvor man ikke kan andet end ryste på hovedet og tænke ”Hvorfor?”. Det kan fx være at blive tilbudt at købe et par briller hos den optiker, du købte briller hos for 3 uger siden, eller at blive tilbudt et abonnement på præcis det tidsskrift, du netop har tegnet abonnement på. Det er mildt sagt at kaste penge direkte ud ad vinduet.

At definere dit formål er en vigtig øvelse for at sikre, at du ikke spilder ressourcer på at sende til modtagere, der bare bliver irritererede. Dine modtagere skal forstå, hvorfor de modtager lige netop dit brev – de skal kunne se relevansen.

Bedre salg med Intelligent Direct Mail!

Overvejer du at forny din direct mail aktiviteter eller supplere dine digitale aktiviteter med målrettet information til kunder og emner?

Vi giver input til at øge salg og gensalg med Intelligent Direct Mail.

Download whitepaperet her